Persbericht: Fundaments lanceert Ransomware Recovery met AI

Ransomware vormt een steeds grotere bedreiging voor organisaties en is in 2024 uitgeroepen tot één van de meest prominente cyberdreigingen wereldwijd. Het aantal ransomware-aanvallen is dan ook met 17,84% toegenomen ten op zichte van 2023. Uit onderzoek van Check Point Research is gebleken dat Nederlandse organisaties in Q1 2024 maar liefst 12% vaker doelwit waren van ransomware-aanvallen dan in Q1 2023, met een gemiddelde van maar liefst 692 aanvallen per week.

Dit benadrukt de noodzaak van geavanceerde oplossingen. Dankzij Ransomware Recovery met AI van Fundaments bent u een eventuele ransomware-aanval altijd een stap voor.

Geschreven door
Iris Nicolaas
Geplaatst op
Tijd
Persbericht: Fundaments lanceert Ransomware Recovery met AI

Ransomware Recovery met AI: ongeëvenaarde bescherming

Ransomware Recovery met AI van Fundaments biedt ongeëvenaarde bescherming tegen ransomware. Met kunstmatige intelligentie wordt uw data continu bewaakt en worden afwijkingen, zoals abnormale versleuteling, direct gedetecteerd. Dankzij slimme algoritmes kan er al binnen enkele seconden een waarschuwing worden gegeven wanneer er een encryptie afwijking wordt gedetecteerd, wat kan wijzen op het begin van een ransomware-aanval. Fundaments kan vervolgens snel ingrijpen om schade te voorkomen en herstelt automatisch naar een veilig moment, waardoor downtime en dataverlies minimaal blijven.

Immutable back-ups bieden daarnaast extra zekerheid dat uw data altijd beschermd blijft. Kortom: doordat u niet langer uren of dagen hoeft te wachten om te weten wanneer herstel nodig is, kunt u de schade door dataverlies en downtime na een aanval drastisch beperken – zonder ook maar één cent losgeld te betalen. Fundaments biedt met Ransomware Recovery uitgebreide disaster recovery en back-up diensten. Met DRaaS worden kritieke systemen en data snel hersteld om bedrijfscontinuïteit te waarborgen, zelfs bij ernstige incidenten. Regelmatige immutable back-ups naar gescheiden locaties in Nederland beschermen tegen dataverlies door schade of cyberaanvallen.

Weten hoe u uw bedrijfscontinuïteit kunt borgen bij een ransomware-aanval? Download dan het whitepaper over Ransomware Recovery met AI hier.

Onze sprekers

No items found.

Schrijf je nu in voor ons event

Oops! Something went wrong while submitting the form.