Support Engineer
Als Support Engineer Infrastructure ben je het (technische) aanspreekpunt voor klanten van Fundaments. Je fungeert als aanspreekpunt bij de ondersteuning (1e lijns) en het verhelpen van technische problemen in de klantomgeving. Je hebt een passie en brede interesse voor techniek, gecombineerd met ervaring in het inrichten en beheren van Cloud-oplossingen.
Je hebt een breed werkveld: zo zorg je ervoor dat wijzigingen foutloos en snel worden uitgevoerd, zoek je afstemming met Cloud Engineers en zorg je voor een nauwe samenwerking met onze klanten. Daarin ben je een visitekaartje voor Fundaments als het gaat om ondersteuning. Inhoudelijk zorg je ervoor dat nieuwe omgevingen voor zowel de klant als voor Fundaments adequaat ingericht en opgeleverd worden. Tevens ben je verantwoordelijk voor het installeren, de-installeren en upgraden van software op zowel de omgevingen van klanten als van Fundaments. Je werkt voornamelijk reactief; de focus ligt op hoge efficiëntie behalen in operationele werkzaamheden.
- Je bent het eerste contactpersoon voor onze klanten via telefoon en e-mail
- Opleveren van klantomgevingen binnen de virtualisatieclusters
- Installeren en upgraden van diverse operating systems en additionele software
- Uitvoeren van wijzigingen op klantomgevingen
- Verhelpen van softwarematige storingen
- Uitvoeren en ondersteunen van migraties tussen hostingomgevingen
- Je hebt een uitvoerende rol in diverse interne en externe projecten
- Documenteren van (technische) werkinstructies en bijhouden hiervan
- MBO4 of HBO werk- en denkniveau
- Sociale, collegiale en representatieve houding: zowel intern als extern
- Goed gevoel voor humor
- Bereidheid tot persoonlijke ontwikkeling en het volgen van opleidingen/cursussen
- Ervaring met Linux en Windows
- Ervaring met troubleshooten van hostingomgevingen gebaseerd op o.a. Apache/MySQL/PHP
- Kennis van Infrastructure Engineering tools, technieken en methodes binnen je specialisatie
- Kennis van virtualisatie technieken, bijvoorbeeld VMware
- Kennis van een Public Cloud, zoals AWS of Azure (pré)
- Relevante ICT-opleiding
- Het draaien van storingsdienst buiten de reguliere werktijden
- Je conformeert je aan het informatiebeveiligingsmanagementsysteem dat van toepassing is binnen de organisatie
- Goede beheersing van de Nederlandse taal
We vertellen je graag waarom het zo leuk is om bij Fundaments aan de slag te gaan:
Flexibiliteit: bij Fundaments bieden we veel vrijheid en flexibiliteit in werkplek en -tijden. Werk je morgen liever een dagje vanuit huis? Geen probleem!
Ontwikkeling: de IT-wereld ontwikkelt zich razendsnel. We vinden het dan ook erg belangrijk dat onze collega’s hierin meebewegen. Op basis van een gedegen plan stimuleren we je met een opleidingsbudget om je verder te ontwikkelen. Daarnaast maken we voor professionele groei en ontwikkeling gebruik van ‘Your Fundaments’ een platform van Treams wat jou helpt bij wat je écht motiveert: duidelijke doelen stellen, feedback ontvangen en ontwikkelperspectief.
Gezelligheid: Bij Fundaments kom je te werken in een informele en betrokken organisatie. Zo hebben we een actieve personeelsvereniging waardoor leuke uitjes worden georganiseerd. Daarnaast wordt er elke dag een verse lunch bereid en eten we dit gezellig samen op. Regelmatig is er met een donderdag- of vrijdagmiddagborrel tijd om met elkaar het werk na te bespreken en het weekend in te luiden.
Daarnaast hebben we een aantrekkelijke pensioenregeling en krijg je van ons 25 vakantiedagen op basis van een fulltime dienstverband (leuke extra: op je verjaardag krijg je ook vrij). Tot slot krijg je een telefoonvergoeding van 25 euro per maand, een internetvergoeding van 35 euro per maand en een laptop van de zaak.
Ben jij de Support Engineer die we zoeken en kom je ons team versterken? Stuur dan je motivatie en CV naar careers@fundaments.nl en laten we snel kennismaken!